Jak ubierać się do pracy?

Opublikowano Kategoria: Inspiracje

Jak ubierać się do pracy?

W każdej pracy obowiązuje swoisty dress code, a więc sposób ubierania się. W zależności od zajmowanej pozycji w firmie styl ubierania się do pracy może być bardziej formalny lub mniej. Najpopularniejsze rodzaje dress codu, jakie powszechnie uznaje się to: casual, smart casual, business dress code, black tie i white tie. Czy wiesz, z czym wiążą się poszczególne określenia? Jak stosownie ubrać się do pracy nie popełniając swoistego faux pas?

Strój do pracy zgodnie z przyjętym dress code’em

  • Styl casualowy oznacza strój nieformalny, na luzie, gdzie każde ubranie będzie pasowało, byle było czyste i schludne. Panowie mogą założyć jeansy, sweter, t-shirt czy zwykłą koszulę. Panie będą mile widziane w spódnicy, sukience lub spodniach w połączeniu z bawełnianą koszulką, swetrem czy t-shirtem.
Prążkowana sukienka z luźną górą
  • Smart casual oznacza równowagę pomiędzy formalnym strojem do pracy, a swobodnym, bardziej casualowym. W taki sam sposób ubierzesz się na spotkanie towarzyskie po pracy czy kolację w restauracji z przyjaciółmi. W przypadku panów może to być sportowa elegancja w postaci marynarki i spodni w połączeniu z mokasynami. Kobiety mogą wybrać spódnice, sukienki lub spodnie w połączeniu z żakietem i wygodnymi butami. Prosty, wygodny strój do pracy to właśnie styl smart casual.
  • Business dress code jest to strój w pełni formalny, elegancki i szykowny. Ubranie powinno być dopasowane, najlepiej w ciemnym kolorze z ewentualnymi drobnymi dodatkami, które nie będą zbyt nachalne. Panowie powinni zakładać koszulę w jasnym kolorze, do tego garnitur w kolorze ciemnym i eleganckie półbuty. Kobiety natomiast powinny postawić na klasyczny kostium, garsonkę, prostą sukienkę lub szykowną bluzkę i ołówkową spódnicę sięgającą za kolano. Panie nie powinny zapominać o stylowych butach – najlepiej na wysokim obcasie i rajstopach w kolorze cielistym, których nie powinno zabraknąć w tym dress codzie. Buty nie powinny mieć obcasa wyższego, niż 8 cm, jak również powinny być wykonane z dobrej jakości skóry i zakrywać całą stopę. Wyjątek stanowi pora letnia, kiedy dopuszczalne jest obuwie z odkrytą piętą.
Sukienka biznesowa midi z baskinką granatowa

Czym różni się dress code black tie od white tie?

Doprawdy, różnica pomiędzy tymi dwoma stylami jest nieznaczna.

  • Black tie oznacza styl ubierania się taki, jak na wesele, studniówkę, wszelkiego rodzaju uroczystości, wyjście do teatru czy filharmonii. Panowie powinni być ubrani w smoking z białą koszulą i muszką. Mile widziana jest kamizelka lub hiszpański pas i obowiązkowo eleganckie, lakierowane półbuty. Gama kolorystyczna ogranicza się do bieli i czerni, w niektórych przypadkach dozwolony jest ciemny granat. Panie, podobnie jak panowie, powinny być ubrane niezwykle ekskluzywnie. Idealnym rozwiązaniem jest sukienka midi lub maxi. Szykowny kombinezon również będzie dobrą opcją, najważniejsze, aby był wykonany z wysokiej jakości materiału. Strój powinien być w kolorze czarnym, ciemnym brązie, granacie, bordo lub szmaragdowym. Najodpowiedniejszym dodatkiem do takiego stroju będzie niewielka kopertówka oraz klasyczne buty na obcasie zakrywające całą stopę.
  • White tie jest najbardziej formalnym stylem obowiązującym w pracy. Często określany jest jako kompletny strój wieczorowy. Jest to taki dress code, który jest najbardziej wymagający i określony przez bardzo restrykcyjne zasady. Panowie powinni ubrać frak, białą kamizelkę i białą koszulę, muszkę, spodnie z dwoma lampasami oraz lakierowane, sznurowane półbuty. Panie obowiązują długie suknie balowe w połączeniu z etolą lub szalem, do tego gustowne rękawiczki, szpilki, niewielka torebka i błyszcząca biżuteria.

Jak dobrze wyglądać w pracy zachowując swój własny styl

W każdej firmie przyjęty jest dress code, zgodnie z którym należy się ubierać. Jednak zasady określające konkretny strój do pracy nie muszą ograniczać Twojego stylu. Wystarczy eksponować go w dodatkach, które do każdego outfitu wnoszą odrobinę świeżości. Nie przesadzaj z biżuterią, ponieważ w żadnej sytuacji w nadmiarze nie jest ona dobrze widziana. Jednak to właśnie w ten sposób możesz wyrazić swój styl. Może to być stylowa broszka przypinana do klapy marynarki, ekstrawaganckie kolczyki lub kolorowa apaszka na szyję. Znajdź taki element swojego stroju do pracy, który najlepiej wyrazi Twój własny styl.

Oferta sukienek biznesowych ze sklepu internetowego 13sukienek.pl:

Dodaj komentarz